Офіційний відділ
Вітаємо переможців
Всеукраїнського конкурсу освітніх технологій — 2020
Щороку редакція журналу “УПШ” проводить Всеукраїнський конкурс освітніх технологій (початкова школа), де кращі статті визначають читачі. Публікуємо результати конкурсу і щиро вітаємо переможців!
Нова українська школа
Неля Бень, учителька початкових класів, ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 ім. В. І. Чуйкова, м. Умань, Черкаська обл., за добірку завдань до уроків курсу “Я досліджую світ” у 2-му класі “Аби в уроці кожен міг себе розкрити, завдання до душі всі мають діти” (№ 3-4).
Олександра Гарбуз, тренерка НУШ, старший учитель, учителька початкових класів, ПШ № 53, м. Львів, за статтю “У кожного із нас є особливості, та всіх об’єднують людські важливі цінності. Розвиток критичного мислення на уроках інтегрованого курсу “Я досліджую світ” у 2-му класі” (№ 9).
Людмила Зима, тренерка НУШ, методист з навчальних дисциплін, Міський методичний кабінет Департаменту освіти Вінницької міської ради, за добірку ранкових зустрічей “Коли є гра, тоді обов'язково цікаві будуть зустрічі ранкові” (№ 3).
Ольга Коцюруба, вчителька початкових класів, тренерка НУШ; Олена Вітюк, учитель-методист, директорка, вчителька початкових класів, ЗОШ І-ІІІ ст. № 12, м. Вінниця, за розробку конспекту занять інтегрованого навчального дня у 3-му класі “У нас смачна, корисна, вітамінна гостює нині увесь день морквина” (№ 2).
Мирослава Лакоцька, вчителька початкових класів, КНВК “Школа-садок № 94”, м. Львів, за конспект занять інтегрованого навчального дня у 2-му класі “Чарівну силу вишиванка має — дає наснагу, веселить, єднає” (№ 5).
Управління і методична служба
Віра Курячей, регіональна тренерка НУШ, учителька початкових класів; Ірина Коваленко, учителька географії, економіки та фінансової грамотності, Криворізька СШ № 9, Дніпропетровська обл., за розробку майстер-класу із формування фінансової компетентності для педагогів “Освітній супермаркет” (№ 7).
Тетяна Ониськів, учителька початкових класів, Коробківська ЗОШ І-ІІІ ст., Каховський р-н, Херсонська обл., за розробку тренінгу для педагогів “Як не заблукати в морі інформації” (№ 9).
Лариса Шрамко, тренерка НУШ, учитель-методист, учителька початкових класів, заступниця директора з НВР, Сумська ЗОШ І-ІІІ ст. № 13 імені А. С. Мачуленка, за статтю “Як вибудувати індивідуальну освітню траєкторію поступу учня. Методика здійснення формувального і підсумкового оцінювання” (№ 10).
Інтегрована освіта
Наталія Вовчук, Яна Костів, учительки початкових класів, ліцей № 23 імені Романа Гурика, м. Івано-Франківськ, за рекомендації до проведення тематичного місяця у 3-му класі “Круїз, похід, поїздка чи політ — мандруймо, пізнаваймо білий світ!” (№ 7).
Людмила Заєць, учителька початкових класів, НВК № 11 “Журавонька”, м. Суми, за розробку інтегрованого уроку у 1-му класі “Бува на небі часом справжнє диво — веселка. Це цікаво і красиво!” (№ 4).
Наталія Ковбаска, старший учитель, учителька початкових класів, Косинська ЗШ І ст., Закарпатська обл., за розробку конспекту підсумкового уроку математики у 1-му класі “Не тільки в музиці потрібні ноти людям — ми віднімати й додавати з ними будем” (№ 5).
Алла Козенко, вчителька початкових класів, Вишнівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1, Києво-Святошинський р-н, Київська обл., за розробку інтегрованого уроку у 3-му класі “Незвичайні школи світу: неймовірно, але факт” (№ 10).
Сучасні освітні технології
Інна Карук, асистентка кафедри дошкільної та початкової освіти, Вінницький ДПУ імені Михайла Коцюбинського, за статтю “Дитяче експериментування: організація дослідницької діяльності у початковій школі” (№ 3).
Ольга Мєлай, Лілія Демчук, учителі початкових класів, Мелітопольський НВК № 16, Запорізька обл., за статтю "Хоч МАН у нас і міні — дослідження серйозні, і відкриття на нас чекають грандіозні. Залучення учнів початкової школи до роботи над проєктами в межах діяльності мініМАН” (№ 5).
Ірина Полякова, вчитель-методист, учителька початкових класів, Мелітопольський НВК № 16, Запорізька обл., за статтю “Стратегія “Фішбоун”, варто знати, системне мислення дасть змогу розвивати. Можливості використання стратегії “Фішбоун” у роботі з молодшими школярами” (№ 7).
Математика
Вікторія Імбер, канд. пед. наук, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, Вінницький ДПУ імені Михайла Коцюбинського, за статтю “Геометричні фігури площинні легко і просто вивчаємо нині. Формування геометричних уявлень учнів за допомогою методу повного фізичного реагування” (№ 1).
Тетяна Кривошея, канд. пед. наук, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, Вінницький ДПУ імені Михайла Коцюбинського, за статтю “Математика: складно чи красиво? Ознайомлення учнів з оригінальними прийомами виконання обчислень і розв’язування задач” (№№ 11 — 12).
Людмила Осіпенко, вчителька початкових класів, Кривоозерська ЗОШ І - ІІІ ст. № 2, Миколаївська обл., за розробку інтегрованого уроку з математики та природознавства у 2-му класі “На цім уроці закріпить ми можемо порядок дій та ще й табличку множення” (№ 1).
Тетяна Шупер, старший викладач кафедри природничо-математичних дисциплін, Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія, за статтю “Компетентністні задачі: особливості, алгоритм створення, зразки завдань. Специфіка розробки задач з формування математичної та міжпредметних компетентностей” (№ 5).
Мови і літератури
Роксолана Жаркова, канд. філол. наук, доцентка кафедри початкової та дошкільної освіти, факультет педагогічної освіти ЛНУ імені Івана Франка, літературознавиця, гендерологиня, письменниця, за статтю “Увага: розшукується щастя! Дитяча література як засіб виховання бажання бути щасливими” (№ 10).
Олена Костенко, вчителька початкових класів, НВК № 11 “Журавонька”, м. Суми, за розробку уроку української мови у 3-му класі “Ми хочемо, щоб подружились разом з нами частини мови і комп'ютерні програми” (№ 1).
Ірина Лагола, викладачка курсу “Дитяча література”, Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича, Львівська обл., за статтю “Читач — текст — автор: навчаємо сприймати художній текст вдумливо. Використання прийомів розвитку критичного мислення та елементів бібліопсихології на уроках літературного читання” (№ 2).
Віра Науменко, доцент, м. Київ, за статтю “Література як засіб пізнання та виховання. Формування ціннісних орієнтирів у процесі читання” (№ 8).
Ганна Парфьонова, вчителька початкових класів, гімназія № 2 імені А. П. Бахути, м. Нова Каховка, Херсонська обл., за розробку інтегрованих уроків літературного читання й української мови у 3-му класі “Ми ввічливо і грамотно напишемо листа — і прийде Миколай до нас у гості на свята” (№ 10).
Іноземні мови
Катерина Чарковська, заступник директора з навчально-виховної роботи з іноземної мови, ПШ № 53, м. Львів, за розробку інтегрованого уроку у 3-му класі “Wonderful countries. Дивовижні країни” (№ 12).
Природознавство
Інна Ганжа, вчителька початкових класів, Бобрицьке НВО “ЗЗСО — ЗДО", Броварський р-н, Київська обл., за розробку інтегрованих кейс-уроків у 2-му класі “Щоб вивчити зміни зимові в природі, медійні знання нам стають у пригоді” (№ 1).
Ірина Дутчак, викладачка природничих дисциплін, Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича, Львівська обл., за статтю “Про екологію й природу ми щодня черпаємо з книжок нові знання. Форми роботи з підручником на уроках природознавства і курсу «Я досліджую світ»” (№ 4).
Упровадження проєктних технологій
Віра Андрієвська, д-р пед. наук, доцент, професорка кафедри інформатики; Надія Олефіренко, д-р пед. наук, професор, завідувачка кафедри інформатики, Харківський НПУ імені Г. С. Сковороди, за статтю “Алгоритми навколо нас. Особливості організації STEAM-проєкту” (№ 5).
Інна Дрожак, старший учитель, учителька початкових класів, Миколаївська ЗОШ І-ІІ ст. № 64, за статтю “Запрошує і радо всіх вітає перлина півдня — місто Миколаїв. Представлення результатів роботи над проєктом” (№ 9).
Валерія Ларцова, вчителька початкових класів, педагог-організатор, НВК “ДЗ — ЗОШ І-ІІІ ст. № 2”, м. Нова Каховка, Херсонська обл., за статтю “Досліджуєм, хоча ми ще й малі, природу й екологію землі. Урок-презентація результатів роботи над проєктом у 2-му класі” (№ 2).
Інклюзивна освіта
Олена Колосова, канд. пед. наук, доцентка кафедри дошкільної та початкової освіти, Вінницький ДПУ імені Михайла Коцюбинського, Олена Рудишина, керівник театральної студії "Подолянчики", НВК “ЗСШ І-ІІ ст. — ліцей № 7”, м. Вінниця, за статтю “Особливі потреби — особливі можливості. Реалізація творчих проєктів у позаурочній діяльності” (№ 3).
Катерина Островська, д-р психолог. наук, професор, завідувачка кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи, факультет педагогічної роботи; Христина Качмарик, канд. психолог. наук, доцентка кафедри спеціальної освіти та соціальної роботи, Львівський національний університет імені Івана Франка, за статтю “Моніторинг успішності дитини з особливими освітніми потребами” (№ 7).
Громадянська освіта
Оксана Ганик, учитель-методист, ЗОШ “Дивосвіт”, м. Львів, за добірку уроків літературного читання до Дня захисника України “Література як засіб ознайомлення дитини з історичними процесами” (№ 9).
Аніта Майданюк, викладач Центру інтелектуального розвитку “Ерудит”, м. Кам'янець-Подільський, Хмельницька обл., за добірку задач патріотичного змісту “Задачі незвичайної тематики: цікавою хай буде математика” (№ 6).
Алла Пришлюк, учителька початкових класів, Жашківська СШ № 1, Черкаська обл., за розробку виховної години для учнів 4-го класу до Дня Гідності і Свободи “Вклонімося низько сьогодні героям Небесної сотні!” (№ 10).
Робота з батьками
Галина Воробець, учитель-методист, тренерка НУШ, методист НМЦ міста Львова, учителька початкових класів, ПШ “Один, два, три”, м. Львів, за розробку батьківських зборів у 2-4-х класах “Яким ми бачимо сімейне виховання, щоб діти мали вчитися бажання” (№ 4).
Майя Грибачова, вчитель-методист, заступниця директора з НВР; Лілія Демчук, учителька початкових класів; Олена Чеберко, вчитель-методист, учителька початкових класів, Мелітопольський НВК № 16, Запорізька обл., за розробку батьківських зборів-тренінгу “Завдань домашніх вправне виконання є запорукою успішного навчання” (№ 6).
Наталія Ярошинська, вчителька початкових класів, Березівський навчально-реабілітаційний центр, Житомирська обл., за розробку проєкту “Свій родовід й традиції родини ми дослідили й презентуєм нині” (№ 7).
Психологічна служба
Наталія Глинянюк, старший викладач кафедри педагогіки та психології, Івано-Франківський ОІППО, за статтю “Інтелігентність як стиль життя. Умови формування інтелігентності у дітей” (№ 5).
Світлана Овсієнко, практичний психолог, СНВК “ДНЗ — ЗНЗ «Лілея»”, м. Київ, за статтю “Психологічний супровід педагогів і школярів в умовах дистанційного навчання. Практики для емоційного відновлення” (№ 8).
Юлія Приходько, д-р психол. наук, професор, кафедра психології і педагогіки, НПУ імені М. П. Драгоманова, за статтю “Темперамент учня: які особливості треба враховувати” (№ 11).
Мистецтво. Трудове навчання
Наталія Воляник, викладач-методист, викладачка хореографічних дисциплін, Бродівський педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича, Львівська обл., за розробку уроку хореографії у 3-му класі “Класичний, народний, бальний, сучасний — кожен по-своєму танець прекрасний” (№ 1).
Наталія Височинська, вчитель-методист, учителька образотворчого мистецтва, трудового навчання та технологій, Святошинська гімназія, м. Київ, за розробку уроку образотворчого мистецтва у 3-му класі “Якщо візьмемось дружно, створим спільно справжнісінькі покадрові мультфільми” (№ 7).
Уляна Глова, методист методичного кабінету відділу освіти Яворівської РДА, вчителька початкових класів, Яворівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 2, Львівська обл., за розробку уроку образотворчого мистецтва “Оздобим іграшку чи інші подарунки яскравим яворівським візерунком” (№ 9).
Позакласні заходи
Марта Анишинець, учитель-методист, учителька початкових класів, Хустська спеціалізована школа І-ІІІ ст. № 3, Закарпатська обл., за розробку виховної години “На порозі підліткового віку, або Як підготувати дитину до входження в юність” (№ 10).
Інна Карук, Інна Стахова, асистентки кафедри дошкільної та початкової освіти, ДПУ імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, за розробку позаурочного заняття за STEM-технологією “Феєрична кулінарія” (№ 5).
Ірина Кащенко, учителька початкової школи, ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 ім. В. І. Чуйкова, м. Умань, Черкаська обл., за сценарій виховного заходу “Хай вебміст поєднає міста і наповнить серця доброта” (№ 8).
Кращі фотоетюди на обкладинці
Наталія Нарчинська, СПШ № 1, м. Жашків, Черкаська обл., — “Як сонячні промінчики — такий наш дружний клас. Прощаємось зі школою — прийшов канікул час” (№ 11).
Лілія Самойленко, ЗОШ І-ІІІ ст. № 6, м. Суми, — “Важливо кожному здорові мати очі. Із фахом офтальмолога знайомимось охоче” (№ 10).
Кращі фото в номері
Надія Балук, початкова школа № 53, м. Львів, — “Ми одне одного підтримуєм і поважаємо, і дітям всім дружити так бажаємо” (№ 5-6, с. 10).
Юлія Семеняк, ЗОШ І-ІІІ ст. № 12, м. Вінниця, — “У НУШ усім навчатися цікаво: експерименти, досліди і креативні вправи” (№ 2, с. 2).
Інна Сінна, Кам'янський ліцей № 1, Ізюмський р-н, Харківська обл., — “Ми створимо цікаву ситуацію й розглянемо процес електризації” (№ 9-10, с. 10).
Кращі світлини на фотостенді
Меланія Власюк, СПШ № 1, м. Жашків, Черкаська обл., — “Вже дочекалися зими нової веселі внуки баби снігової” (№ 1).
Валентина Кроха, ЗОШ І-ІІІ ст. № 15, м. Черкаси, — “Гімнасти не дарма зібрали нас — проводять зі шпагату майстер-клас” (№ 5-6).
Олександра Очерклевич, початкова школа № 53, м. Львів, — “Як диво-паличкою фея нас торкається, дитина кожна в казці опиняється” (№ 7-8).