Тема номера — “Вчимо мислити нестандартно”
Здатність критично мислити є однією з визначальних якостей людини ХХІ століття. Вона необхідна нам не лише у професійній діяльності, а й у повсякденному житті. Критичному мисленню притаманні усвідомленість, самостійність, обґрунтованість, цілеспрямованість.
Як навчити цього малят? Адже у них ще немає досвіду, умінь і сили обстоювати власну думку, вони ще не вміють аргументувати свої судження, їм складно стати на позицію іншої людини.
Листопадовий випуск журналу “Учитель початкової школи” (2018, № 11) ми присвятили темі “Вчимо мислити нестандартно”.
У випуску: умови розвитку критичного мислення, завдання та вправи на уроках з мови, математики, інформатики, основ здоров’я, природознавства, а також поради досвідчених педагогів.
Увага! Сайт активно поповнюється матеріалами. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації.
Зміст номера
-
УМОВИ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ: вчимося міркувати самостійно та розважливо
Складники культури дискусії. Заохочення до висловлювання самостійних суджень. Створення рефлексивного середовища і сприятливої психологічної атмосфери -
ОЦІНКА VS САМООЦІНЮВАННЯ: інструменти контролю та розвитку
Трансформування щоденного оцінювання в якісний зворотний зв’язок. Розвиток здатності до рефлексії. Варіанти її організації на уроці -
МОРАЛЬНО-ЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ: вчимося розуміти себе, світ, інших людей і успішно взаємодіяти
Формування соціально-комунікативної компетентності. Аналіз конкретних методів і прийомів розвитку критичного мислення. Ігрові вправи. Складання сенканів та інші цікаві форми роботи
“Джміль” 2017, №7-8. “Як лежить багато, чи можна трохи взяти?” — комікс для дітей про те, чи можна без дозволу брати хоча б крихту чужого, навіть якщо його дуже багато і взяти дуже хочеться + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
-
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я: проблемне навчання як засіб формування стійких навичок здорового способу життя
Проблемні ситуації: особливості використання на уроках. Основні способи і прийоми їх створення. Приклади завдань
“Джміль” 2017, №4. “Обережно: дорога!” — правила дорожньої безпеки для малят у картинках і віршах + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
-
ІНФОРМАТИКА: візуалізація інформації
Хмари слів. Інфографіка. Ментальні карти. Скрайбінг. Лепбук - ПРИРОДОЗНАВСТВО: навчаємо аналізувати інформацію (3-й клас) Навчаємо учнів шукати та осмислювати інформацію. Приклади завдань
-
Робота з педагогами
-
Як і навіщо ставити запитання
Тренінг для педагогів “Запитання — один із механізмів формування навичок критичного мислення”
-
Як і навіщо ставити запитання
- Інтегрований навчальний день
-
Ідеї для цікавої роботи з дітьми
-
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
Створюємо сприятливий психологічний мікроклімат і атмосферу співпраці на весь день. Елементи уроків: українська мова, літературне читання, природознавство -
УКРАЇНСЬКА МОВА: навчаємо мови, граючи
Добірка вправ та ігор, що стимулюють до пошуку необхідної інформації. Завдання-пастки. Словниково-логічні вправи. Завдання на уважність -
ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ: новий діалог з давньою казкою
Завдання та вправи для опрацювання літературного твору -
МАТЕМАТИКА: пропедевтична робота над задачами
Працюємо з дітьми над умовою задачі. Розвиваємо здатність розпізнавати практичні проблеми, які можна розв’язувати із застосуванням математичних методів
-
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
-
Детальні розробки уроків
-
МАТЕМАТИКА (4-й клас)
Нехай час працює на нас
Одиниці вимірювання часу. Століття. Розв’язування задач на спільну роботу. Формуємо вміння перетворювати іменовані числа, виражені в одиницях вимірювання часу
-
МАТЕМАТИКА (4-й клас)
Увага! Сайт активно поповнюється матеріалами. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації.