Читайте у журналі “Учитель початкової школи” № 8
Для педагога першою ознакою закінчення літа є останні штрихи підготовки до початку навчального року. А цей рік ще й особливий, адже 1 вересня — старт НУШ, тому кожен учитель початкових класів хоче зробити щось посутньо нове.
Роботи — від краю до краю. Як не розгубитися? Серпневий номер журналу “Учитель початкової школи” (2018, № 8) допоможе правильно розставити акценти, підготуватися до перших уроків, зробити сюрприз для маленьких учнів.
Купити цей випускУ номері: педагогіка партнерства, організація роботи з дітьми, які мають особливі освітні потреби, детективна історія про пригоди прийменників, захід з нагоди 100-річчя з дня народження Василя Сухомлинського тощо.
Вдалого початку нового навчального року!
Увага! Сайт активно поповнюється матеріалами. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації.
У номері:
-
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: педагогіка партнерства — сучасний тип взаємодії між учасниками освітнього процесу
Чому зараз потрібна саме суб’єкт-суб’єктна взаємодія між педагогом і дітьми? Характерні ознаки педагогіки партнерства. Кроки вчителя на шляху до її реалізації. Пам’ятка “Дії вчителя-фасилітатора” -
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА: організація роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби
Інклюзія: зміст та основні завдання. Члени команди психолого-педагогічного супроводу та їхні функціональні обов’язки. Способи реалізації індивідуальної програми розвитку дитини. Роль тьютора — асистента дитини -
ОФІЦІЙНИЙ ВІДДІЛ
-
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році
Додаток до листа МОН України від 03.07.2018 № 1/9-415. Початкова школа
-
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році
-
МАТЕМАТИКА (1–4 класи): методика вивчення одиниць вимірювання довжини і площі
Задачі для актуалізації просторових уявлень дітей та коментарі до них. Ознайомлення з одиницями вимірювання довжини та площі: основні етапи, завдання, орієнтовний перебіг роботи з малятами. Перетворення одиниць вимірювання та алгоритми виконання завдань. Способи ознайомлення учнів з величинами — ІКТ, проектна діяльність. Робота над комбінованими задачами геометричного змісту -
ІНФОРМАТИКА (2–4 класи): вивчення норм авторського права
Чому потрібно поважати авторське право? Формування первинних уявлень про інтелектуальну власність. Міжпредметна інтеграція навчального матеріалу при опрацюванні теми -
РОБОТА З ПЕДАГОГАМИ: формування громадянської компетентності
Практикум “Художнє слово як засіб формування юного громадянина” допомагає педагогам навчитися самостійно добирати художні твори для опрацювання і складати на їхній основі вправи та завдання для учнів -
ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА (1–4 класи): експрес-діагностика фізичного розвитку учнів
Як зрозуміти, чому дитина відстає від решти на уроках фізкультури. Виявлення у молодших школярів викривлення шийної ділянки хребта, зниження тонусу м’язів рук, порушення в попереку та нижніх кінцівках -
РОБОТА З БАТЬКАМИ
- Країна батьківської майстерності. Школа батьківства. Заняття 9. Психологічний практикум “Світ дитячих фантазій, або Подорож у країну Брехляндію”
- Організація діяльності Школи та вступне заняття “Готуємося до школи” — в “УПШ”, 2015, № 4;
- Заняття 2. “У сім’ї з’явився першокласник” — Заняття 3. “Гіперактивні діти” — 2016, № 1;
- Заняття 4. “Обдарована дитина: яка вона?” — 2016, № 8;
- Заняття 5. “Відповідальне батьківство” — 2016, № 12;
- Заняття 6. “Похвала. Критика. Покарання” — 2017, № 4;
- Заняття 7. “Гармонійне спілкування” — 2017, № 9;
- Заняття 8. “Як виховати дисципліновану дитину?” (Засідання за круглим столом) — 2018, № 1.
-
Ідеї для цікавої роботи з дітьми
-
УКРАЇНСЬКА МОВА (4-й клас)
Пригоди прийменників
Детективна історія, яка допомагає закріпити знання про прийменники
-
УКРАЇНСЬКА МОВА (4-й клас)
- “Незвичайна олімпіада” (2016, № 12);
- “Весела абетка” (2016, № 7);
- “Поезія, весела і казкова, веде нас у величне царство слова” (2015, № 11).
-
Детальні розробки уроків
-
УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (1-й клас)
Природу ми вчимось оберігати й слова з новою буквою читати
Тема “Буква Л, звуки [л], [л’]. Об’єкти живої та неживої природи”. Ознайомлюємо дітей з новою буквою та звуками, які вона позначає. Вдосконалюємо вміння здійснювати звуко-буквений аналіз слів. Узагальнюємо знання з теми “Навколишній світ”
-
УРОК НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (1-й клас)
-
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК: ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО + ПРИРОДОЗНАВСТВО (2-й клас)
Емоцій дивних, настрою скарбничка — золотокоса осінь-мальовничка
Тема “Живопис. Художники-живописці. Осінь у творах художників і поетів. Осінні зміни в природі”. Формуємо в дітей уявлення про живопис як вид мистецтва. Ознайомлюємо з біографією і творчістю художників С. Ф. Шишка та В. І. Вовчка. Узагальнюємо знання про осінні явища у живій і неживій природі -
МАТЕМАТИКА (2-й клас)
Завдання непросте чекає знову. Нам допоможуть капелюхи кольорові!
Розв’язування простих рівнянь за допомогою схем. Визначення способів розв’язання складного рівняння. Складання схеми до рівнянь. Співвіднесення схеми з величиною -
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ + МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО (4-й клас)
Така святкова, хоч звучить щоденно, мого народу спадщина пісенна
Залучаємо дітей до вивчення культурної спадщини свого народу, його історії та традицій. Формуємо уявлення про народні пісні як жанр усної народної творчості. Вивчаємо народні пісні “Стоїть явір над водою”, “Котився віночок по полю”, “Гей, там на горі Січ іде”. Вчимо порівнювати музичні образи з літературними. Вдосконалюємо навички виразного читання творів; формуємо співацькі навички -
Свята і розваги
-
Дорогою добра
Захід з нагоди 100-річчя з дня народження В. О. Сухомлинського
-
Дорогою добра
“Джміль” 2013, №4. “Щоб забриніли струни добра” — поради, як навчити дітей спілкуватися з однолітками, які потребують більшої уваги
Розробки попередніх занять Школи батьківства подано в таких випусках журналу:
Цікава граматика
Завантажте публікації попередніх випусків журналу та скористайтеся ними на уроках мови:
“Джміль” 2016, №5. “ЙО та ЬО на танцювальному шоу” — танцювальний марафон у Країні Граматиці: веселі вправи, які допомагають ознайомити малят з правилами вживання буквосполучень ЬО та ЙО + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
“Джміль” 2016, №3. “Запрошуємо подзеленчати та поджеркотіти” — мандрівка до Країни Граматики: розповідь про особливі звуки [дж] і [дз], вірші та цікаві завдання про них + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Увага! Сайт активно поповнюється матеріалами. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації.