“Учитель початкової школи” № 10 —
“Навчання як цілісний процес”
Інтеграція — один з головних принципів Нової української школи.
Щоб освітній процес став цілісним, учитель має показати взаємопроникнення окремих навчальних дисциплін.
Тоді в учнів формуються цілісні уявлення про світ, і кожен стає натхненним дослідником.
У жовтневому випуску журналу “Учитель початкової школи” (2019, № 10) ми об’єднали досвід інтегрованої роботи з молодшими школярами педагогів з різних куточків України. Показуємо, як на уроках максимально ефективно розглядати найрізноманітніші питання:
- формувати соціальну успішність на уроках математики;
- реалізувати підходи STEM-освіти, вивчаючи стадії розвитку жаби;
- використовувати електронні середовища для формування читацької компетентності;
- проводити смачний урок про шоколад.
-
МАТЕМАТИКА: формування соціальної успішності молодшого школяра
Складники соціальної успішності. Використання інтерактивних методів навчання. Завдання розвивального змісту для учнів 4-го класу. Завдання на формування вміння встановлювати істинність суджень -
ІНФОРМАТИКА: використання електронних ресурсів для формування читацької компетентності (3–4 класи)
Робота за методичною системою “Щоденні 5”. Програми для читання на комп’ютерах і гаджетах. Алгоритм користування електронною бібліотекою. Варіанти завдань, що покращують розуміння тексту -
УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЧИТАННЯ: організація уроків на адаптаційно-ігровому етапі
Завдання, спрямовані на актуалізацію знань і вмінь. Інтегровані завдання, що сприяють опануванню нового матеріалу. Комплексні вправи з різними видами вербальної та невербальної діяльності
“Джміль” 2016, № 6 “Конструктор слів”: веселі незвичайні ігри з цеглинками ЛЕГО, які допомагають розповісти про правила утворення складів, навчити дітей виділяти їх у словах, а також об’єднувати склади в слова + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
-
УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЧИТАННЯ: пропедевтика у початковій школі морфемного аналізу і словотвору
Морфемний аналіз і словотвір. Формування вміння добирати спільнокореневі слова. Розбір слова за будовою. Встановлення структурно-семантичних зв’язків і визначення способу творення слова -
Проєктна діяльність
-
ПРИРОДОЗНАВСТВО (3–4-й класи)
Для STEM-освіти настає вже час — метаболію жаби змоделює клас! Ознайомлюємо дітей з поняттям “земноводні”. Формуємо компетенції з програмування за зразком роботизованої моделі (жаби) на базі конструктора “Лего”. Удосконалюємо вміння складати прості алгоритми, навички роботи в середовищі програмування
-
ПРИРОДОЗНАВСТВО (3–4-й класи)
-
Детальні розробки уроків
-
УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЧИТАННЯ + ПРИРОДОЗНАВСТВО (2-й клас)
Інтегрований урок-казка “Якщо треба тварин рятувати, здатна й загадка зброєю стати”. Розширюємо знання учнів про тварин, уявлення про загадки як літературний жанр. Формуємо вміння складати загадки за опорними словами. Розвиваємо логічне мислення, мовлення, спостережливість
-
УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЧИТАННЯ + ПРИРОДОЗНАВСТВО (2-й клас)
“Джміль” 2019, № 5-6 “Водяні загадки”: вивчаємо ознаки літа — розгадуємо загадки-історії + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
-
УКРАЇНСЬКА МОВА (3-й клас)
Без наголосу [е] та [и]. Їх перевір і запиши. Виробляємо правильну вимову слів із ненаголошеними [е], [и]. Удосконалюємо вміння добирати спільнокореневі слова для перевірки ненаголошених голосних у коренях. Розвиваємо фонематичний слух - Я У СВІТІ (3-й клас) Наповнюймо світ красою. Формуємо уявлення дітей про людські чесноти. Розвиваємо мовлення, вміння аналізувати, зіставляти, виділяти головне. Виховуємо доброзичливість, чуйність
“Джміль” 2017, № 4 “Зміни світ на краще!”: комікс демонструє приклад доступних навіть малятам кроків, які допоможуть не тільки мріяти про поліпшення світу, а й діяти у цьому напрямку + ПРЕЗЕНТАЦІЯ
-
ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК-КОНФЕРЕНЦІЯ (4-й клас)
Любити шоколад — хіба це вада? Знайомтеся поближче з шоколадом! Ознайомлюємо дітей з історією виникнення шоколаду, його видами, технологією виготовлення. Формуємо уявлення про корисні та шкідливі властивості шоколаду. Розвиваємо зв’язне мовлення, довільну пам’ять, критичне мислення -
ПРИРОДОЗНАВСТВО (4-й клас)
План і карту читати навчіться — у житті це не раз знадобиться. Закріплюємо елементарні прийоми читання плану й карти. Формуємо вміння застосовувати здобуті знання. Розвиваємо інтерес до географіїДодатки до публікації:
-
Ідеї проведення уроків
-
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА (3-й клас)
Цікавих таємниць багато так довкола — відкриймо разом їх у дружнім колі. Добірка ранкових зустрічей. У попередній публікації (див. “УПШ”, 2019, № 8) подано осінні ранкові зустрічі з учнями 1–2-х класівДодатки до публікації:
-
АНГЛІЙСЬКА МОВА
Make it fun for everyone. Нехай усім буде весело. Ігри зі словами. Збагачуємо лексичний запас. Урізноманітнюємо освітній процес, підвищуємо мотивацію до навчальної діяльності, розвиваємо пам’ять, увагу, кмітливість, підтримуємо дружню атмосферу в класі
-
НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА (3-й клас)
“Джміль” 2017, № 1 “Зимові розваги / Winter funs”: читайте англійською та українською веселі зимові віршики, які подобаються малятам у різних куточках світу, та грайте + ПРЕЗЕНТАЦІЇ
-
Свята і розваги
- В НУШ зі спортом дружать всі: і дорослі, і малі. Сценарій спортивного родинного свята
Діліться посиланням!
Рекомендуйте друзям та колегам.
Увага! Сайт активно поповнюється матеріалами. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації.