“Учитель початкової школи” № 5
(травневий випуск)
STEM-освіта
У всьому світі щороку зростає попит на фахівців з технічних галузей. Стрімкий розвиток техніки веде до того, що незабаром найбільш популярними фахівцями стануть професіонали в галузі високих технологій.
Читайте у журналі “Учитель початкової школи” №5, 2020, як STEM допомагає показати учням міжпредметні зв’язки в дії та можливість практичного використання набутих знань.
У випуску показуємо, як елементи STEM-освіти можна впроваджувати на окремих уроках у молодших класах Нової української школи. Публікуємо досвід педагогів за кожним напрямом STEM:
- S — science — залучення учнів початкової школи до роботи над проєктами в межах діяльності мініМАН;
- T, E — technology, engineering — алгоритми довкола, особливості організації STEAM-проєкту;
- M — mathematics — компетентнісні задачі: особливості створення, зразки; математично-музичний урок для учнів 1-го класу.
Зміст номера:
-
Сергій Іванов
STEAM-освіта в Україні:
шляхи впровадження у початковій школі
Мета і завдання. Світовий досвід. Основні елементи STEM-урокуОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайн -
Наталія Глинянюк
ІНТЕЛІГЕНТНІСТЬ
як стиль життя
Умови формування інтелігентності у дітей. Практичні поради, приклади роботи з дітьми та пам’яткаОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації -
Тетяна Шупер
МАТЕМАТИКА:
особливості та алгоритм створення компетентнісних задач
Специфіка розробки задач з формування математичної та міжпредметних компетентностей. Приклади задач з різних освітніх галузейОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації
“Джміль” 2018, № 2 “Задачки з календарем та годинниками”: арифметичні та логічні задачки про час, свята і наше повсякденне життя.
-
Проєктна діяльність
-
Ольга Мєлай, Лілія Демчук
Хоч МАН у нас і міні — дослідження серйозні,
І відкриття на нас чекають грандіозні
Залучення учнів початкової школи до роботи над проєктами в межах діяльності мініМАН. Стислий звіт про дослідженняОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайн
-
Ольга Мєлай, Лілія Демчук
“Джміль” 2020, № 3 “У пошуках джерела енергії”: проводимо дослідження — шукаємо несподівані джерела енергії й випробовуємо її силу.
-
Віра Андрієвська, Надія Олефіренко
Алгоритми навколо нас. Особливості організації STEAM-проєкту. Зміст діяльності учнів у межах різних освітніх галузейОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації
-
Інтегрована освіта
-
Мирослава Лакоцька
УКРАЇНСЬКА МОВА + МАТЕМАТИКА + МИСТЕЦТВО + Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ + ТЕХНОЛОГІЇ (2-й клас)
Чарівну силу вишиванка має —
Дає наснагу, веселить, єднає.
Конспект уроків інтегрованого навчального дня. Розповідаємо про сімейні реліквії. Вчимося вишивати хрестики на полотні. Створюємо розповідь за світлиною, картиною, коміксом. Працюємо з мікроскопом. Створюємо власний орнамент. Обчислюємо витрати коштів на матеріали для виготовлення виробу. Беремо участь у дефіле та флешмобіОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації -
Галина Воробець
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ (3-й клас — пілот)
Навчити ми маєм дитину,
Як гідною стати людиною.
Методичні рекомендації до проведення тематичного місяця “Я — людина”Ознайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації
-
Мирослава Лакоцька
- діти встановлюють найпростіші взаємозв’язки в живій і неживій природі, між живими організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами та господарською діяльністю людей — [1 ПРО 3.1], [4 ПРО 3.2], [2 ПРО 3.2];
- групують об’єкти природи за однією ознакою — [1 ПРО 4.3], [2 ПРО 4.3], [3 ПРО 4.3];
- знають правила догляду за домашніми тваринами, рослинами і дбають про них за потреби — [1 ТЕО 4.1], [2 ПРО 2-3.2-3], [4 ТЕО 4-4.1-1];
- спостерігають за тваринами — [4 ПРО 1-1.4-12], описують поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел — [3 ПРО 1.4], [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО 2.1];
- спостерігають розмаїття і красу природних форм, птахів, тварин у навколишньому середовищі — [1 МИО 1.3];
- передають у зображеннях елементарну будову птахів, тварин, посильно передають рух — [3 МИО 1.3], [4 МИО 1.3].
-
Детальні розробки уроків
-
Наталія Ковбаска
МАТЕМАТИКА (1‑й клас)
Не тільки в музиці потрібні ноти людям —
Ми віднімати й додавати з ними будем.
Конспект підсумкового уроку. Удосконалюємо вміння виконувати додавання і віднімання у межах 100 на основі нумерації. Виконуємо геометричні завданняОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації: -
Лариса Карпіцька, Лілія Кривошеєва
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ (3‑й клас)
Сьогодні попрацюємо на славу
І вивчим квілінг — техніку цікаву!
Ознайомлюємо учнів з історією винайдення паперу. Формуємо вміння створювати панно в техніці квілінгу. Розвиваємо творчу уяву, логічне мислення, художній та естетичний смак і дрібну моторикуОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації:
-
Наталія Ковбаска
-
Позакласна робота
-
Інна Карук, Інна Стахова
Феєрична кулінарія (4-й клас). Позаурочне заняття за STEAM-технологією. Ознайомлюємо учнів з картинами майстрів натюрморту. Зацікавлюємо традиційними стравами народів світу. Формуємо вміння створювати натюрморти з продуктівОзнайомитися
з публікацієюЧитати
онлайнДодатки до публікації:
-
Інна Карук, Інна Стахова
Матеріали весняно-літнього випуску журналу “Джміль” (№ 5-6, 2020) “Тварини-рекордсмени” допомагають досягти таких очікуваних результатів навчання, визначених Державним стандартом та типовими освітніми програмами початкової освіти:
“Джміль” 2017, № 2 “Смак життя”: бесіда за незвичайним натюрмортом мексиканської художниці Фріди Кало, а також цікавинки про тропічні фрукти.
-
Свята і розваги
-
Алла Будцева
Це звітують батькам другокласники —
Нестандартного свята учасники.
Свято “Нам — 2 роки” (2-й клас)Ознайомитися
з публікацієюЧитати
онлайн
-
Алла Будцева
Діліться посиланням!
Рекомендуйте друзям та колегам.
Увага! Сайт активно поповнюється матеріалами. Залиште адресу своєї електронної пошти, і ми повідомимо вас, коли на сайті з'являться нові публікації.